MERRY CHRISTMAS! and a Happy New Year!!

23 december 2010 - Forbes, Australië

ten eerste Ik wens jullie allemaal hele fijne (gezellige) kerstdagen toe!
en een grandioos nieuw jaar natuurlijk!

ps: ik was van plan kaartjes te sturen (echt!) maar ik zat in de middle of nowhere dus het is er niet echt van gekomen

dat gezegd, een update dan maar;
ik ben net weer terug uit Condo (Condoblin) en nu gaan we hier in Forbes weer enigzins aan de slag
en of ik strakkies met kerstavond op de machine zit of net even een avondje vrij heb weet ik nog niet... nou duimen dan maar ^^

buiten het ontmoeten van Allen en Slim (broers en boeren met een set zoons die hielpen met het oogsten) is er niet veel gebeurd..
en heb ik eerlijk niet veel te vertellen..
behalve.. die keer dat ik zo zwaar in de modder vast zat, dat het twee trekkers
(met dubbele wielen!)
en een hele berg gebroken kettingen
het nog steeds een halve dag duurde voor ze me los kregen..
Hoe kan dat nou zonder volgas in een modder poel te rijden? nou op de foto's hebben jullie meschien gezien dat de grond hier uit een soort rood zand bestaat? nou dat spul soort van droog wel en absoluut niet... de bovenste laag droogt (met zonlicht) maar daar onder heb je een letterlijke modderstroom.. zo zacht is dat spul.. net drijzand.. de combine zat met bijde voor/aangedreven wielen in de modderstroom..  (het was net alsof de combine aan het duiken was!)
wat dus betekende dat de combine zelf absoluut geen grip had..
maar het is gelukt uiteindelijk!
hihi hmm dat was het wel zo'n beetje

Over en Uit

Jootje uit Down Under

1. desiree:
    23 december 2010
    jij ook een fijn kerstfeest en een geweldig, gelukkig en gezond 2011 waarin je maar heelhuids weer naar huis mag komen, heel veel ervaringen rijker en wel Joelleke blijven he?

Groetjes en liefs van thuis xxx
  2. opa en oma:
    25 december 2010
    Hallo joelle,van ons ook een fijne kerstmis en een gelukkig nieuwjaar.Straks komt de hele familie eten,Sanne brengt haar vriend mee.ik moet de servetjes nog vouwen.daar was jij altijd zo goed in,ik moet wel even goed nadenken anders moet ,t maar wat minder mooi.Eigenlijk moet ik gauw weer een brief naar je s chrijven,ik doe mijn best.Tot de volgende keer,Opa en oma,25 dec,2010
  3. Erna Teka:
    1 januari 2011